aaaah - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Silke Geerts - WaarBenJij.nu aaaah - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Silke Geerts - WaarBenJij.nu

aaaah

Door: Silkeuh

Blijf op de hoogte en volg Silke

28 November 2006 | Ghana, Sunyani

ok im so sorry! i really dont had the time! but now i have time. kheb geluk dat ik een rijke vriendengroep heb. ze hebben allemaal een auto... ikzelf rij soms ook met de auto... jeeeeeeej super leuk! en ik heb ne vriend dien internet heeft thuis! EN EEN WASMACHIEN! maar kvind het leuker om mijn kleren zelf te wassen! haha

ok een update... ik ben gestopt met school... inderdaad. en ik geef les in de een kleuterschool/lagere school van mijn 'schoonmoeder'. daarna ga ik naar huis en neem ik mijn bad en dan kan het leven beginnen. kga naar mijn vriend, michael (idd silke heeft een vriend), dien heeft een leidende functie in de guinness fabriek in town. dan gaan we samen kombat (een hele goede vriend van mij) oppikken met de wagen van zijn werkplaats. hij is een leeraar op de computer and business school van nana, mijn hostfather. dan pikken we audrey op in haar huisje en meestal heeft haar antie eten voor ons gemaakt en dan moeten we dat wel opeten... dan gaan we naar michael zijn huis en zien we films ofzo en dan ga ik laat naar huis. en het coole is, mijn familie vind da absoluuuuut ni erg. maar int begin dacht ik van oei ik denk dat ze het erg vinden maar da gewoon ni willen zeggen ofzo... maar nee kheb me hen gepraat en ze vinden het absoluut ni erg! ah khou van mijn familie...

voor de rest het uitgaansleven is hier geweldig. neenee kmeen het. hier in het kleine stadje heb je clubs. (Tyco, stanford en mandella) tyco is echt suppergroot. den eigenaar is den ouderen broer van den eigenaar van stanford en die twee clubs zijn minuten wandelen van elkaar vandaan. het zijn beiden amerikanen maar die zijn beiden getrouwd me n ghanese. tyco is echt heel shik. het heeft een grooot zwembad met een waterval en een brug over het zwembad... ah zo leuk. en dan in elk verborgen straatje heb je van die kleine chopbars.. kei gezellig met rustige muziek en je kan daar gewoon zitten en iets drinken...


mijn vriendengroep is echt geweldig... mijn vriendengroep zijn eigenlijk allemaal mensen van boven de 23 en ik ken ze allemaal van de kerk. de naam van de kerk is temple of praise, maar wij noemen het top because it brings you to the top of the Holy spirit! ah ik heb zelfs een bijbel gekocht. tis eigenlijk echt interessant!
ah maar ik moet jullie laten... ik wil nog maar es zeggen dat je altijd brieven kan sturen... het is maar 5 dagen onderweg.. het adres is:
nana kyere kumah
P.O box 291
Sunyani
brong ahafo region
ghana
west africa

mijn gsm nummer kan je ook altijd bellen of sms sturen. 024 665 4225


ik hou van jullie allemaal en ik denk aan jullie elken dag

god bless you all ;)

xx afia

  • 27 November 2006 - 18:51

    Lisa-Marie:

    Heyz liefste Silke,
    blij om te horen dat het zo goed gaat daar
    ben jij een van de dagen nog een thuis om te bellen?
    liefst wel int weekend want exame ga beginne e
    xxx
    dikke knuffel mis je

  • 27 November 2006 - 18:51

    Jeroen:

    Hoi Silke!

    Jij stelt het écht wel goed in Ghana, hé?!
    Tof dat je les geeft! Zolang je maar iets doet...
    Rond de Kerstperiode wil ik je eens bellen. 'k Zal eerst een SMSje sturen, want met jouw drukke vriendenleven...

    Véél amusement!

    Zoen,
    Je AFS-peter

  • 27 November 2006 - 19:05

    Barrytkeu:

    heykes silke
    wie had da na verwacht dat ge ne vriend ging hebben :d
    en dat ge al me de auto ging rijden :d
    ale dan valt u jaar in afrika dat ge zolang al naar het uitkijken was toch goed mee dan ;)
    T'is de tijd van u leven

    Hehe hiere zoude verschieten oe warm dat het hioere is voor de tijd van deze maand;)

    Mor denk dat ik je is een sms ga sturen ;) dan heb ik da oek is gedaan

    See YOu Later

    dikke smakkerdsjes

  • 28 November 2006 - 19:02

    SONJAAAH! :

    heeej suzie,
    hihi, joa eigenlijk heb ik alles al verteld, maar ik wou gewoon laten weten aan derest als ze willen bellen naar u da ze da het best via www.belkraker.be dan kunt ge goedkoop naar u bellen, en heeeeeeel lang! dus kunnen ze u lang horen! hoe en wat je juist moet doen staat daar heel goed uitgelegd! ik gebruik het altijd.. en het is een goede verbinding!
    voor derest, suzie ik wens je nog veeeeel plezier, doe michael en kombat (mijne schat ;)) de groetjes en voorderst, doe niks wa ik ni zou doen he :p
    dikke zoen meloen op je smoel!
    xxx zjg SONJAHAHA

  • 29 November 2006 - 12:47

    Gitte:

    Ej, is ff een vraagje . Als ik nu ne mail wil sturen omdak niet echt genoeg plaats heb genoeg he bom heel mnne trammelant te doen, moet da dan gwn naar u emailadres vn drvoro? Ja zeker? X

  • 03 December 2006 - 16:13

    Bart:

    hey,
    Amai slang geleden da ge hier nog iets gezegd hebt. Tis daar precies super goe:p. Hiere ook wel ze, ondertussen 4 maanden samen:). Maar kmoet in de vakantie gaan leren voor men exaampjes, ni zo plezant :(.

    Mis u wel:)

    xxxxx

    bart

  • 10 December 2006 - 20:55

    Lennert:

    hoi silke
    leuk om deze site ontdekt te hebben
    dan weet ik weer leuk wat jij allemaal aant uitspoke zijt

    tis nu den tijd van kelkro
    en deze keer zonder jouw...
    hoe komt dat??
    hehe
    maak het maar goed he ;)

    groetjes...

    LenDS

  • 17 December 2006 - 00:42

    SONJAAAH!:

    joe die silke, alles goed? tis nu half twee en den ilya is mij aant wakker houden, met prison break :) alles goed daar? heb net de brieven van kombat en juliana da was kei fijn.. JEEEJ! het is bijna kerstmis en het is ijskoud hier in belgie.. brrrrr... voor derest alles goed hier!
    ilya zegt: de koekoek is geland! OMG! ooh en johan en annemie zijn nog is op bezoek geweest en alles gaat goed met de kleine babytjes! ze is ondertussen al 4 maanden zwanger en ze ziet er al superschattig uit met dat buikje! hihi! alle ik ga je laten! amuseer je daar nog heel goed en ik bel zo snel mogelijk!
    dikke zoen
    hou van je :)
    xxx van sonja en ilya!
    whii

  • 27 December 2006 - 00:05

    Sine:

    dag Silkemie! oh dat doe mij zo'n deugd, lezen dat het allemaal koekenbak is ginder! mooi weer, veel clubs, een lief (da ge daarvoor naar Ghana moet, pff.. dan is de toestand hier hopeloos hihi) en lesgeven begot, das ni niks... ben echt blij voor je. Ik mis je en khoop je nog eens te horen (kga eens bellen samen met anneleen, want kweet ni hoe dat allemaal in z'n gang gaat) en een briefke schrijven ;) dag lieveke, voorzichtig zijn en veel genieten! xx

  • 29 December 2006 - 21:17

    Maarten Van EE:

    hey , hoeiest ginderachter? groettjes van sint- jef schoten
    maarten.

  • 30 December 2006 - 08:11

    Aleidis:

    Hoi Silke,
    Zo te lezen amuseer jij je wel goed inhet verre warme Ghana, met dit mailtje wil ik jou vooral een hééél gelukkig, gezond en vooral tof 2007 wensen en dat al je wensen mogen uitkomen . Vele groetjes uit het verre koude en nat België.
    P.S Waar blijf de foto van je vriendje iedereen hier is nieuwsierig hoor.

  • 30 December 2006 - 13:32

    Maarten:

    GELUKKIG NIEUWJAAAR
    en vele wensen van het koude en natte belgie!!!!
    en ook zalig kerstmis ( is eigenlijk wel laat, maar ja ) !!
    PS: wanneer ben je ooit nog eens is het land?
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

ik ga een jaar met AFS naar het buitenland! en wel naar Ghana! jeuhj! en dan kom je daar in een gastgezin terecht en dergelijke! een onvergetelijke tijd gaat dat worden! xx

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 41338

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: