sorry - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Silke Geerts - WaarBenJij.nu sorry - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Silke Geerts - WaarBenJij.nu

sorry

Door: Silkeuh

Blijf op de hoogte en volg Silke

30 December 2006 | Ghana, Sunyani

eerst en vooral allemaal een zalige kerst en een gelukkig nieuwjaar.

heb vanalles te vertellen dus kgaan hier is goe mijnen tijd pakken he

gisteren heb ik een hele interessante dag gehad. ik heb een zus die dat in Canada woont. nu is die ginder toch wel getrouwd met de zoon van de president van nigeria zekers... jaja... en nu willen die hun traditioneel wedding doen hier in ghana. dus gisteren was the wedding. man da was interessant. jaja heb met de president van nigeria gepraat. wiiiiiie. en het huwelijk was in het paleis van mijn papa. ik heb super veel bijgeleerd over de nigeriaanse cultuur en de ghanese cultuur. echt supperveel. mijn papa is helemaal bekleed met goud en hij zit op een troon dat bekleed is met leeuwenhuid. dan zijn linkervoet steund op een ECHT leeuwenhoofd en zijn rechtervoet op een ander leeuwenhoofd. heel heel cool. en hij zit daar heel cool te wezen... de nigeriaanse wedding is eel koel. ze dansen helemaal niet en zingen niet.. maar al bij al was het heel goed

met kerstmis ben ik naar de kerk gegaan... dansen zingen, God aanbidden. heel heel leuk. morgen gaan we ook naar de kerk tot 1 am en dan daarna gaan we uit. ik hoop dat ik able ben om te gaan want nu moet ge es iets weten he... ik heb iets giftigs aangeraakt en nu zijn heel mijn handen dik en nu van gisteren heb ik ook weer een beetje koorts.. maar ik ben net terug vant ziekenhuis en alles is ok... heb een heleboel medicijnen gekregen. en moet veel rusten en vitaminen nemen. ik zit hier met een ankaa in mijn hand, das een appelsien.

de taal heb ik al goed onder de knie. het is niet zo moeilijk eigenlijk... haha die kennen hier geen gramatica.

ik ben al helemaal mee met de ghanese mode. haha ik loop hier altijd rond met leuke fleurige afrikaanse jurkjes. rokjes topjes, en dan voor de kerk heb ik de traditionele klederen. de lange rokken met de top. en de doekoe een hoofddoek.

ik heb ook vlechtjes in mijn haar, heel fijne vlechtjes. en in het begin van mijn hoofd zijn da kleine ingevlochten vlechtjes. heel fris met dat weer hier. maar int midden van den dag heb ik altijd een doek op mijn hoofd. van die mooie zijden sjaaltjes. heel leuk en tstaat me nog goed ook.

ik heb al heel veel gewicht verloren omdat ik zoveel ziek ben... maar dat zecht niets over het eten. het eten is hier super super goed. hmmmmmmmmmm FUFUUUUUU, dat is HET traditionele eten. het ziet er niet smakelijk uit maar dat is het wel. hmmm supperlekker, ik kan het niet beschrijven hoe het is. ik zal wel een ghanees feesje geven als ik terug ben en dan maak ik fufu. en het leuke aan fufu is dat je er niet op kauwt. je slikt dat gewoon in. hmmm en je eet dat met je vingers. en het beste is als de soup heeeet is. hmmm dan smaakt dat het beste.

momenteel is het hier verschrikkelijk warm.. maar kben er al goe daan gewoon. ik hou van mijn familie. die zijn echt geweldig voor mij. mijn zus die studeert koken in de universiteit van ghana. en dus die kookt elken avond. hmmm zo goed. en mijn jongere zus van 13 die gaat vanaf midden januari op boardingschool. dus dan ga ik die niet meer zien, wel jammer. maar ik gaan een week bij haar op boarding logeren. haha kei leuk...

voor de rest heb ik niet zo veel te vertellen, alles gaat hier zijn gewone gangetje...

je hebt allen supperveel groetjes van mijn familie,

"God never shuts a door without opening another"

ik hou van de kerk hier. het is heel heel powerful. en elke week kijk ik uit naar de zondagen. die zijn zo interessant. ik heb hier heel veel bijgeleerd over het leven.

voor de mensen die examens hebben, verlies je hoop niet. always lift up your eyes. kijk niet naar beneden. als je naar beneden kijkt zie je enkel de obstakels die je verhinderen om terug op je plooien te komen. lift up your eyes. zie de nieuwe mogelijkheden en begin opnieuw. you can make it ;)

xx dikke zoenen en gods bless!

love you all!

xx afia kyere kumah!

  • 30 December 2006 - 15:43

    Ikke:

    vond het cool om een eigen reactie op mijn ding te zetten. haha

    xx dikke zoenen van mij

  • 30 December 2006 - 16:24

    SONJAAA:

    ziek, maar u gevoel voor humor zeker niet verloren! haha! HAPPY NEWYEAR! ik stuur nog wel morgen :) en bel den 1ste of den 2de nog wel :)
    have fun in church, sent my love to michael, annie, kombat, and the rest!
    big hug en kiss for you!
    love you!
    xxxx

  • 30 December 2006 - 17:51

    Barry:

    Fijn fijn , dat warme weer, liever dan hiere met die regen ; oei oei oei ziekjes das nien al te best mjah kan gebeuren iedereen is da wel, zotezien amuseer je je daar, blij voor u , das het voornaamste he ;)
    euhm jah weet nie al teveel te zeggen 'k stuur je morgen nog wel een sms voor ene gelukkige nieuwjaar te wensen!
    Silke het bste in Ghana en geeft ze een dikke kus van mij daar aan je familie;)

    see ya!!
    xxxxx

  • 31 December 2006 - 13:21

    Gytha:

    hey silke! super dat alles zo goed gaat in ghana!!
    ook het allerbeste voor jou gewenst!!
    kheb sinds december vakantie dus veel tijd om te reizen :) ben juist terug van een weekje buenos aires, en in januari doen we een wissel van families in bolivia! voor de moment ben ik alleen thuis, en ik geniet er wel van van eens op mn gemakje te zijn zonder mn strenge papi bij wie ik heel de tijd het gevoel heb dat hij op mn vingers ziet :) maar buiten dit ben ik heel blij met mn familie! mn mami is zo lief voor me, ze heeft me echt veel geholpen met mn spaans, en nu heeft ze gezegd dat we vanaf februari (als colegio opnieuw begint) mn uitspraak gaan perfectionneren, want het schijnt dat je nu nog wel hard hoort dat ik gringa ben :) haha! en het is eigenlijk wel handig dat mn gastbroers niet in trini wonen, toen ik in la paz was heb ik in heb appartement van pablo gelogeerd, dus kmoest geen hotel betalen!! als ze in trinidad zijn zijn ze toch maar de helft van de tijd dronken, dus kdenk dat ik niet veel aan hen zou hebben :)
    amai, maar hoe raar dat je afgevallen ben! bij mij zijn er al 5 kilos bij! haha, dat is er een per maand! maar kmaak me niet te veel zorgen, kheb er vertrouwen in dat dat extra gewicht er wel opnieuw af zal gaan in belgie... als fufu hét eten van ghana is, zijn salteñas dat wel van bolivia! zo zalig lekker zijn die: een soort van warm broodje met vlees en groentjes, maar kheb er geen idee van hoe je de massa zou moeten bereiden! kzal er eens achter vragen, dan kan ik ook zo´n typische-eten-avond organiseren :) alhoewel, mn kookkunsten zijn niet zo geweldig... :)
    heel veel lieve groetjes, ook aan je familie daar!
    dikke kus van gytha!

  • 02 Januari 2007 - 11:13

    Maarten:

    bij ons regent het kei veel en gij hebt constant zoneschijn :)
    maar is da ni ongezond , zoveel ziek zen?
    maar ja , feest ze nog en have fun
    ;) ;) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

ik ga een jaar met AFS naar het buitenland! en wel naar Ghana! jeuhj! en dan kom je daar in een gastgezin terecht en dergelijke! een onvergetelijke tijd gaat dat worden! xx

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 41350

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: