een paradijs - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Silke Geerts - WaarBenJij.nu een paradijs - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Silke Geerts - WaarBenJij.nu

een paradijs

Door: Silkeuh

Blijf op de hoogte en volg Silke

07 Oktober 2006 | Ghana, Sunyani

jow peoploooo...
(ze zeggen hier achter elk woord oooo, haha)

's morgens gewekt worden door de geluiden van de salamanders die door het gedroogde gras lopen. de geluiden van de vogels in de bomen die rond het huis staan... de koele ochtendwind die door men kamer raast... (mijn bed staat tussen twee grote ramen in). zalig gevoel gewoon. ik stap uit bed om 5h en het is nog donker. ik ga naar de lichtschakelaar en merk dat het light-off is. JES LIGHT-OFF! ik hou er van! ik neem mijn kaars en neem mijn douchegerief en ik wandel naar de andere kant van het huis... het badhuis. 'Maatshe' zeg ik tegen mijn maame die ik tegenkom onderweg. douchen bij kaarslicht met water dat zo zalig fris aanvoelt! een raam in de douche die uitzicht geeft op een paradijs... speciale bomen in alle vormen en de zon die achter de bomen omhoogkomt...

ik neem mijn handdoek die gedroogd is door de frisse zalige ghanese wind! ik voel me als herboren... ik kleed me aan, kook mijn water voor mijn chocolademelk en eet mijn cornflakes... ME KO SCHOOL roep ik door het huis. JOOOW BYEBYEOOO roepen ze terug.

EY SSSSSSST. roep ik, en de taxi stopt... THE STATION PLEAS. en hij dropt me af aan de grote taxiparking... EY O BROENI roepen ze naar me (betekent blanke) EY O BIBINI roep ik terug (betekent zwarte). aan de overkant van de straat zie ik annie en audrey al op me wachten... FINALLY, YOU'RE LATE AGAIN. jep that's me... en we vertrekken samen naar school.

na school gaan we naar de computerschool van mijn papa... vlak aan the station. de leraren daar zijn heel leuk en vooral cute! oh smeltsmelt. elk weekend nemen die ons mee naar een club ofzo... echt geweldig leuk

rond 6h ga ik naar huis en dan kook ik mijn eten en dan ga ik douchen, dat maakt de dag compleet! ME ABRE, ME KO DA, DA YIE (kben moe, kga slapen, slaapwel) en daar zit ik weer in mijn supergezellig kamertje... klaar om de nacht aan te gaan en te wachten op de vertrouwde geluiden en de koele ochtendwind die me uit mijn dromen haalt...

jaja het is hier een paradijs! vandaag naareen funeral geweest... damn kmoest gewoon wenen seg en kverstond er dan nog ineens nx van... twas int twi... maar gewoon de passie in die hun stem is gewoon betoverend!

morgen ga ik met de driver van nana (mijn papa) naar zijn geboortedorp dus ik kan morgen niet opt internet... vandaar dat ik nu opt net ben wat eigenlijk uitzonderlijk is want het is al vrij laat... ma kga sebiet naar taiko (ngrote club hieri n sunyani) met een zwembad enzo... zaliggggg

maar dus fotos zullen vor maandag of dinsdag zijn... maar mannekes ik beloof jullie deze week komen ze erop! maar ge moet begrijpen, het vergt heel veel tijd om dat te downloaden en ikheb eigenlijk niet zo veel tijd... nieuwe mensen leren kennen...

EY IK HEB IETS OPGEMERKT! alle ghanezen zijn hier ubermooi! er is genenenkele lelijke ghanees. whieieieieiehoew. ma khou jullie op de hoogte, hihi


voor de rest, amuseer jullie daar int koude belgische en kzal aan jullie denken als ik savonds onder de sterrenhemel zit en de songs van het koor van de kerk in mijn buurt hoor... prachtig gewoon...


dikke zoenen

18/10/06 en jes de fotos staan erop... het zijn er maar een paar aangezien er echt supperweinig ruimte op is... ma kga aan mijn mamaake vragen om meer ruimte te creeren... hehe xx dikke zoenen en oh mijn plannen tot december: REIZEN REIZEN REIZEUHN... dit weekend ben ik naar accra gegaan. het weekend dat nu komt ga ik naar kumasi... hetzelfde voor volgend weekend. daarna ga ik een week naar het noorden en dan daarna nog is naar accra want kheb daar ne mooie neef zitten hehe en the beach gaank nog doen jaja leuk leuk... voor de rest is alles heeel heeeel goed met mij... en mensen.. brieven komen aan dus schrijf gerust eens een briefje dat vind ik heel tof xxx

  • 07 Oktober 2006 - 19:37

    Kenneth :-):

    eyz wrijf het er nog maar is in opt einde dat daar warm is terwijl ik hier bevries me momente:p:p:p:p
    den bart was kieblij me u telefoontje:p ge ahd die zne gezicht moete zien diene flipte door:p en de woensdag zen we 2 maand same:p ik en bart zen goe bezig e. allee Bye O Broeni

    x Kenneth

  • 07 Oktober 2006 - 19:47

    SONJAAAH!:

    hejkes,
    ooh, als ik dat allemaal hoor ben ik echt nog meer jaloers dan dak ervoor was! tllijkt me er echt zalig! khoop echt dat je snel die fotootjes erop kunt zetten, want ik ben benieuwd! hihi, morgen gaan we het lokaal schilderen (en deze keer me mooie kleuren :p) ik heb me yentl vandaag mannewerk gedaan en twas supper grappig! echt twee werkmanne.. voor derest is hier in belgie echt niet veel gebeurd! morgen zijn het verkiezingen :o waar jij weer goed vanaf komt.. hihi!
    oke, ik ga je laten! ik probeer zo snel mogelijk nog is te bellen! tot de volgende suzietje!
    zoentje meloentje
    sonjaaaa!
    ps: alles gaat kei goe met johan en annemie.. is heeft echt al een buikje en die zijn zoooo schattig samen.. je zou ze is moeten bezig zien! johan is zich al helemaal aant voorbereiden! hihi!
    dag scheet!
    KUSKUSKUSKUSKUSKUSKUSKUSKUS

  • 08 Oktober 2006 - 08:13

    Barry:

    hey, jah geniet daar maar van het warme weer tss! hiere is't berekoud aan't worden :d hehe
    ze blij dat ge nie moet gon stemmen zo'ne zever:d just een uur zitten aan te schuiven (mor volgend jaar gade gij ook mogen gaan(tenzij ge ergens in't buitenland vertroefd om van dit koud landje te blijven) hehe 20 Oktober ze Dag van de Jeugdbeweging :d 'k denk dat ge wat ga missen daar zenne en jah 's nachts nor petrol:d hehe swat ik ga door nor de chiro ons effe voorbereiden voor de dag ;)
    ciao

    Groetjes uit het koude Belgenlandje(jah de kusjes kunnen bevriezen he;))

  • 08 Oktober 2006 - 20:26

    Gitte:

    Silke meid,
    Ja geniet daar maar van van die warmte en die mooie ghaneze... neenee bn vooral ni jaloers ze!! Totaal niet!! (kuch kuch) Tsss :D Sjansaar!
    X

  • 10 Oktober 2006 - 18:29

    Bart:

    Ja silke, merci voor u telefoontje, kwas idd kei blij:p. En ja zoooooooon goei weer daar, en hier, ni echt te zeggen schitterend weer:s Maarja da zal wel wennen zeker. Kwacht echt op foto's kwil die nu wel eens zien...

    alle khoop da ge u der nog heel goe ga amuzeren (wa precies gen probleem is:))

    xxx

    bart

  • 10 Oktober 2006 - 20:24

    Johan En Annemie:

    hoi silke, alles goed daar? precies wel.. wij horen vanalle verhalen van sonja over je avonturen! we zijn jaloers.. maar we hebben het hier ook goed ze! met annemie haar zwangerschap is alles kei goe! je begint het al echt wa te zien.. zeg maar waar blijven die foto's want we zijn wel benieuwd hoor! :) en we missen je heel hard! maar dat wist je waarschijnlijk al he :) amuseer je daar en wij hopen snel een foontje van je te horen!
    kusje en tot gauw!
    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 Oktober 2006 - 10:06

    Aleidis:

    Hoi Silke zo te horen heb je daar echt naar je zin nu. Blijkbaar heeft je belgische zus gelijk na een tijdje betert dat wel.Je gaat toch niet te veel mooie ghanezen meebrengen hoop ik (grapje)Als ik dat zo hoor moet dat zalig wakker worden zijn daar, hier wordt je wakker van de dronken chiroleiders (na de herfstkapriolen),of het drukke verkeer en soms hoor je wel eens een vogeltje. silke kan je niet wat zon naar hier sturen jullie heb er ginder toch teveel van sturen wij wel het lekker belgisch weertje. Nog veel plezier ginder broeni

  • 15 Oktober 2006 - 20:58

    Barry:

    haai silke
    JAh ben eigenlijk is benieuwd naar uwe foto's ;) mor jah ge zult ons een van de keren on side foto's eens laten zien en wrs ook een kei leik verhaaltje van het mooie weer daar (ale vandaag mogen we nie klagen) hihi
    swat amuseer je daar maar he ;)
    tot de volgende

    xxx-jes

  • 17 Oktober 2006 - 20:09

    SONJAAAH!:

    heej sil, alles goed daar? hier zoals altijd alles chilliewillie.. zaterdag hebben we verrassingsfeesje gehad voor yentltje en ze was verrast ze :) nu vrijdag wordt ze achttien :) en da gaan we viere op den dooptd van den dennis en den dries.. twordt dus nog wel lache.. voor derest is er hier niet veel meer gebeurd.. nu vrijdag ist dag van de jeugdbeweging en ook nacht van de jeugdbeweging maar vermits het IKAA is kunne we niet gaan :( maja.. volgend jaar gaan we weer samen he! zoals vorig jaar paardteaen!
    soit ik gaan slapen.. tleven van ne student is zwaar ze, hahaha
    kusje xx sonja

  • 18 Oktober 2006 - 17:56

    Jeroen:

    FOTO'S!!! - Naar goede Ghanese gewoonte wat later dan aangekondigd... maar 'k ben blij dat ze er zijn. 't Ziet er écht super uit; 't is duidelijk dat jij je daar amuseert...

    Nog véél plezier!
    Zoen, Jeroen

    P.S. Geloof me, niet alle Ghanezen zijn schoon...

  • 22 Oktober 2006 - 02:34

    Gytha:

    Hey Silke! super dat je het zo goed hebt! hier in Bolivia gaat alles ook super, vorige week ben ik op viaje de promocion geweest, en ik heb me echt geweldig geamuseerd! Voor ik vertrok was ik wel zenuwachtig want ik kende niemand van het laatste jaar (kzit in het voorlaatste), maar het zijn allemaal zo´n lieve mensen, we hebben ons samen zat zitten drinken met tequila enzo, echt heel plezant :). Kheb ook Cochabamba en Sucre bezocht, twee prachtige steden in de Andes, met een zalig klimaat!
    Hier in Trinidad is het regenseizoen aan het beginnen: mn mami heeft verteld dat toen ik op viaje was het zo hard heeft geregend dat alle straten onder water stonden, het water kwam tot aan je knieën! Kvond het wel wat jammer dat ik dat gemist had want het is toch wel spectaculair, zo´n hele stad onder water, maar mami zei dat het ongetwijfeld nog eens zal gebeuren :). Verder zijn er op het moment heel veel muggen, en ze zijn geïnfecteerd dus geven van die dikke bulten, buiten dat het serjeus jeukt is het ook een heel lelijk zicht! Ik slaap nu met muggenmelk aan en onder een muggennet, maar de melk stinkt en het net is superwarm...
    Maar ik ben hier echt gelukkig: school is superleuk, ´k doe mee alsof ik net zo goed erdoor moet zijn, wat soms echt wel gezellig is als ik net zoals de anderen zit te stressen voor een taak die we nog snelsnel moeten overschrijven of een mondeling examen bij een strenge prof. Voor de moment is een van mn gastbroers ook thuis: hij heeft twee weken vakantie en dan begint hij op Madrid te vliegen! Mn mami en papi zijn supertrots op hem!
    Voila ongeveer de stand van zaken voor als je geen tijd zou hebben mn blog te volgen :).
    Dikke kus van Gytha!

  • 04 November 2006 - 10:26

    Djilly:

    jess ik en sonja zijn me een prachtig idee gekomen
    db revolution komt in april mee met zijn materiaal en dan gaan we daar is laten zien wat paardtea'n is!! ze gaan ogen trekken:p:p:p
    grtz xxx

  • 04 November 2006 - 10:42

    Djilly:

    jess ik en sonja zijn me een prachtig idee gekomen
    db revolution komt in april mee met zijn materiaal en dan gaan we daar is laten zien wat paardtea'n is!! ze gaan ogen trekken:p:p:p
    grtz xxx

  • 04 November 2006 - 13:04

    SONJAAAH:

    haaai darling, how are you? hihi, bangelijk plan van mij en den dj he :) we zijn een team haha, aja en ik ben vanaf nu LJ, Manager en secretaresse van DB Revolution! haha! en ik wil da echt fixe, grote paardtea in ghanababy! amuseer je daar nog en say high to kombat for me! en ook aan je mama de groetjes, zeg maar dat ze goed moet bidden voor mijn examens ;)
    love you all!
    big kiss!
    sonjahaha

  • 12 November 2006 - 11:23

    Eline:

    Silke! Jaja, Eline van Roemenië raar ma waar! Ik dacht ineens aan het feit da gij nu in afrika zit en ik moest wel iets laten wete want man, ik ben nieuwschierig. Ik hoop da alles er dik inorde is en da ge u supergoe amuseert!
    Geniet van deze kei showe ervaring en nen hele dikke kus uit het koude belgië!

  • 19 November 2006 - 20:40

    SONJAAH:

    heeej suzie, alles goed met jou? hier alles dik in orde :) we hebben net het leidingsweekend achter de rug en twas wel fijn :) we hebben zaterdag gecantust en twas lache.. wel ni zo'n zatte bedoening als toen me st jozef, maar da vraagt al heel wat inspanning om da te evenaren :p haha! wat een mooie zin! we hebben met de eerste jaars leiding ook op u getoost! en een adje gedaan! (we hebben iets nieuws geleerd van den dj: kriek en appeljenever! echt lekker) en voor derest was het wel gezellig!
    khoop dat het daar bij jou ook evengoed gaat, maar daar twijfel ik geen seconden aan :)
    amuseert u nog he! en groetjes aan iedereen daar!
    zien a gère..
    xxxxxx sonjaha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

ik ga een jaar met AFS naar het buitenland! en wel naar Ghana! jeuhj! en dan kom je daar in een gastgezin terecht en dergelijke! een onvergetelijke tijd gaat dat worden! xx

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 41343

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: