een onmisbaar paradijs - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Silke Geerts - WaarBenJij.nu een onmisbaar paradijs - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Silke Geerts - WaarBenJij.nu

een onmisbaar paradijs

Door: Afia kumah

Blijf op de hoogte en volg Silke

03 Mei 2007 | Ghana, Sunyani

de dagen beginnen vooruit te gaan en elke dag is meer kostbaar voor me. het opstaan met de afrikaanse geur verspreid in je kamer... jaja het regenseizoen is weer begonnen en dan ben je pas echt in Ghana. het gras heeft een frisse geur en de vogels kunnen weer in de bomen zitten. Afrikaaaaa.... voor altijd in mijn hart!

nog maar 2 maandjes... ik wou dat ik er 20 van kon maken... ik kan maar niet begrijpen hoe ik hier op 26 juni kan vertrekken. 26 juni... vertrek naar accra om 4 uur 's morgens... om 4 uur 's morgens... iedereen slaapt dan nog... als ik aan die dag denk komen er tranen in mijn ogen. 29 juni 7 uur 's avonds... vertrek vanuit Ghana naar Belgie... aankomst: 1pm in zaventem...
30 juni ga ik terug in belgie zijn terwijl mijn gedachten nog in ghana gaan zijn. hoe kan ik mij die dag voorstellen!

als ik 's morgens uit het huis stap voel ik die magische kant van Ghana. de geur kan je niet beschrijven... kruiden, frisse geuren, de geur van hete pepers, de geur van bloemen en de geur van .... de geur van Ghana... ik wou dat iedereen hier kon komen.

volgende week vrijdag vertrek ik voor een week naar het noorden met AFS. we gaan naar het koninklijk paleis van nen chief in kumasi first. and then we go to the northern region... Damongo. there is a national park... MOLE NATIONAL PARK. ben ik al wel geweest maarja.. daarna gaan we naar TAMALE. a big city in the north. we are gonna visit the oldest mosque in ghana. van de moslims. ben wel benieuwd. die trip gaat een week duren. jammer genoeg vertrekt mijn vriend michael daarna voor twee weken naar China for business. je weet dat hij juist een bedrijf heeft gestart... en nu gaat hij dus naar china. maar hij gaat proberen om het te verplaatsen naar juli en ik hoop dat dat gaat lukken. china china... hmmm hij gaat twee weken naar HONGKONG. ah ik ben jaloers.

voor de rest niet zo veel niet meer gebeurd. vorige week was de president van ghana hier. president kofuo. hij was in sunyani want we hadden de celebration of BRONG AHAFO REGION. 48 jaar brong ahafo. en da moet blijkbaar gevierd worden. maarja. er waren heel veel culturele dingen gebeurd. normaal in juni ging ik 3 weken naar het noorden met RED CROSS maar heb dat toch maar afgewezen alhoewel ik het echt wel wil doen. maar juni is mijn laatste maand en dan wil ik liever hier blijven.

anyway... i'm going...

*hear the rythm of your heart... thats your stand for tomorrow*

*life is a war... be bold and strong like a warrior*

*its not practice that makes perfect. its perfect practice that makes perfection*

*jesus died for you*

*every girl dreams about being a princess... what if one dat that dream comes true??*

dat waren nog een paar van taxi berichtjes... hehe

xxxxxxx love you all with al my heart

  • 03 Mei 2007 - 15:09

    Barrytjeu:

    jah das alty minder als ge moet vertrekken he Silke...
    mor nu kennen ze je daar en later jkan je is op reis gaan naar daar he :) denk zekers da gij da wel ga doen:)
    jah ier in't België is zomers weer :p al een tijdje is wel goe en minder goe voor de zomer morjah de dinsdag ga het 6 weken regen zeggen ze
    mjah we zien wel

    dikke smakkerds (k)(k)(k)(k)
    en geniet nog van Afrika :)

  • 03 Mei 2007 - 15:25

    Sonja :

    hiiiiii,
    woooow nog maar 58 dagen :o tgaat echt echt snel.. Langs de ene kant kan ik niet wachten tot je terug bent, langs de andere kant weet ik wat je moet achterlaten.. Tzal nog wennen zijn..
    I can only imagine.. :) hihihihi..
    Amuseerd u nog ongelooooooofelijk goe deze laatste twee Maanden.. Maakt er nog het beste van, doe iedereen suuuuuuuper veel groetjes.. zeg dat ik ze allemaal mis!
    Zoeeeeeen
    voor altijd in mijn hart..
    your sister abena.. hihi!
    ps: De rik heeft gistere nog gemaild :) OELALALA hihihi
    xxx

  • 03 Mei 2007 - 20:21

    Tante Nonneke Louisa:

    Silke,ik kan jouw gevoelens momenteel heel goed begrijpen, maar ja ook mooie liedjes blijven niet duren, ook al zijn ze nog zo mooi. Alles heeft zijn tijd!
    Geniet nog maar intens van de kostbare momenten daar in Ghana en dan zal de rest ook wel lukken. Hier in België zul je zonder twijfel ontvangen worden met open armen door mama, papa, grotere zus en heel de familie. Hou je sterk want dat kan jij!!!
    Ik hoop dat de foto's goed aangekomen zijn via de mail.
    Dag Silke, ik denk aan jou in deze laatste weken!
    Daaaaag !!

  • 05 Mei 2007 - 16:04

    Maarten:

    bij ons is ook kei warm,
    btw: ik heb pecs uitgespeeld !!
    dankzij u snapte ik het

  • 18 Mei 2007 - 18:22

    Gytha:

    hey silke! zalig dat het daar zo geweldig gaat! een dag moet je me je geliefde ghana tonen...
    hier is alles ook nog steeds fantastisch, kbegrijp je volledig dat terugkeren naar belgie verboden zou moeten zijn... jeje :)
    ik keer pas eind juli terug, maar als ik terug in antwerpen ben mail ik je zeker!
    dikke kussen van je mede afs´er in bolivia...

  • 21 Mei 2007 - 21:57

    Sonjaha:

    heej silliebillie,
    alles goed daar? wooow nog maar 40 dagen ne je bent al terug! tgaat echt zooo snel! hihi, heb op internet ne cursus twi gezien,en tlukt al wa hihi!
    amai ik kijk uit naar je terugkomst!
    amuseer je nog, ook in accra..
    groetjes aan iedereen daar en ik hoor je nog wel!
    goe duimen voor mijn exaampjes!
    van 29 mei tot 15 juni!
    kusjeeeeeuh
    your sister Abena
    love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

ik ga een jaar met AFS naar het buitenland! en wel naar Ghana! jeuhj! en dan kom je daar in een gastgezin terecht en dergelijke! een onvergetelijke tijd gaat dat worden! xx

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 41329

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: