jowjowjow - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Silke Geerts - WaarBenJij.nu jowjowjow - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Silke Geerts - WaarBenJij.nu

jowjowjow

Door: Silkeuh

Blijf op de hoogte en volg Silke

25 September 2006 | Ghana, Sunyani

hello iedereen

vandaag mijn eerste dag school gehad... man iedereen praat met je! echt gek. maar heb al iemand leren kennen die mij en annie de school goed heeft laten zien. hij is 20 en zijn naam is adapraku dominic! cool he... bon de school valt dus wel mee... maar de leerkrachten zijn in staking... dus morgen moeten we niet naar school. wat goed uitkomt, want audrey is een meisje van de us en die zit nu in kumasi... maar afs heeft een verschissing begaan en eigenlijk moest die ook in sunyani zitten... dus morgen komt ze naar haar familie hier in sunyani en dan kunnen we haar verwelkomen! leuk he

zondag (gisteren) hadden we de naamgevingceremonie van het zoontje van mijn zus... das wel speciaal amai. de naam is benjamin kyere kumah! schattig kindje! kwil da stelen haha

voor de rest is er niet echt veel gebeurd hier... ik zit hier nu met een malta en meatpie! hmmmmm ik hou van malta, das een soort van energiedrankje en meatpie is gewoon HET beste!!! haha

maar ik ga es stoppen heb niet zo veel tijd

dikke zoenen en laat eens iets van jullie horen he xxx kiss

  • 25 September 2006 - 16:50

    Jeroen:

    Leuk dat de school je wat bevalt! Alles vraag zijn tijd...

    Voor geïnteresseerden:
    Met een Africa belkaart van €5 kan je 34min naar een vaste lijn bellen en 25min naar een GSM.
    SkypeOut vraagt €0.124/min naar een vaste lijn en €0.135/min naar een GSM.

    Zoen,
    Jeroen

  • 25 September 2006 - 17:27

    Kenneth:-p:

    yow,
    wnnr kome der is fotokes?
    allee ben blij te hore da ge u dara amuseert en da de school meevalt is da eigenlijk gene enorme verandering? van ier naar daar vo 10 maanden? allee kga u late en als ge is ne mail wilt sture doe mor naar dees adres petitkenji@hotmail.com

    X Kenneth

  • 25 September 2006 - 21:08

    Barry:

    Sjansaar!:D
    Wou dat ik geen school had!
    Op st-jef mis je niks zenne :d er komt alleen de lang verwachte snoepautomaat! de regels z'n der strenger op ge worden! voor de rest is st-jef een braafe school geworden!
    Maar jah genoeg over school gepraat!
    Ben wel benieuwd wnr je uw foto's der is ga opzetten ben is benieuwd(hihi)
    Ja sonja heeft al een dagje chiro moeten missen omdat ze ziek was... en denk oek wel dat ze u ferm mist zenne ;)
    Iedereen wel denk ik;)
    Ale ik ga u laten
    Dikke xxxx
    En veel plezier in je lang verwachte reis in afrika(u droom)(mis mijn busmaatje toch zenne:( t'is mor saaikes)

  • 26 September 2006 - 09:53

    Iris-AFS:

    Hey!
    Leuk dat je malta zo lekker vindt! Ik vond het nl. verschrikkelijk! Precies bier met suiker! Heb je een beetje een leuk schooluniform? Leraars die staken herinner ik me ook nog, echt Ghanees dus!
    Doe alle ghanezen de groeten, en geniet van je meatpie (is echt het beste!!!)

  • 26 September 2006 - 10:28

    Joris:

    Hehe, weeral gefocused op eten en drinken. Geniet er maar superveel van.
    En als je school zoveel gaat staken, zodat je verplicht wordt om dan maar te gaan drinken en eten, kom je misschien terug als alcolieker. Past maar op :)
    In ieder geval nog veel amusement daar.

    Hele dikke zoen
    Joris

  • 27 September 2006 - 12:01

    Melissa:

    hey sillie

    alles bonnekes hier
    ben blij da ge u amuseert
    ik wacht op de fototjes
    hint hint hihihi
    alle meid hou u goei en klaat nog wel is iet weten kzal zeker wel is bellen mor dan moet ge wel oppakken he
    dikke zoen mel groetjes van den dirk en de rest hier

  • 29 September 2006 - 09:38

    Bart:

    hey

    amai goe da het goe ga (leuke zin:p) hier is ook alles bon, alleen mene gips begint men kl*** uit te hangen, maar volgende week donderdag mag hem er al terug af (yes, yes, yes).

    aja kwil ook wel fotokes zien, daar heeft de kenneth gelijk in ;)

    alle als ik is tijd heb zal ik is bellen:p, maarja me al da schoolwerk :)

    alle kga u laten, tot de volgende

    xxx

    bart

  • 01 Oktober 2006 - 19:07

    Emillie-yaa Owusua:

    Hoi Silke!
    Ik heb net vernomen van mijn gastbroer/ vriendje Andy, dat jij bij mijn thuis in Kumasi een Amerikaanse vriendin bent komen bezoeken! Hebben ze je een beetje vriendelijk ontvangen? Ik hoop van wel, en ik hoop ook dat andy zich niet te veel aangesteld heeft ;o)! Vond het amerikaanse meisje het een beetje fijn bij mijn familie? Ik hoop het echt! Hopelijk heb je tijd om je berichtjes eens te lezen, en eventueel eens te reageren :)! emilie101@hotmail.com! Geniet nog van je tijd in Ghana!!
    kus,
    emilie!

  • 02 Oktober 2006 - 18:09

    Merijn:

    ey,

    Blij om te horen dat het nu goed gaat want de start was toch even wennen had ik gehoort en gelezen.

    amuzeerd u daar nog goe he!

    grtz
    Merinos

  • 02 Oktober 2006 - 20:42

    SONJAAAH!:

    joeeee suzieeee, amaaai hier is het weer weer belgisch ze, lekker veel regen! gisteren naar 0110 geweest (concerten voor verdraagzaamheid) en twas heel goed :) en we hebben mensenbingo gespeeld en ze moesten voor ieder van ons een toekomstig vriendje zoeken en hihi, die komen echt met de meest knappe kerels af :p hihihihi!
    jack johnson staat nu op, doet me altijd aan jou denken... fortunate foul.. soit, voor derest loopt alles hier zijn gangetje, veeeeel les tot zes uur :o en voor derest alles rustig he... nu vrijdag ist feesje in don bosco waar wij gaan helpen.. wij zijn te lief! voor derest is er niet veel gebeurt!
    ik ben altijd blij dat ik je hoor! soit, amuseer je daar nog en groetjes aan annie!
    dikke dikke zoen meloen (k)
    mis je ontzettend hard... xxxxxxxxxx

  • 03 Oktober 2006 - 17:41

    Gitte:

    Hey mede-pompoener,

    Bn echt ZO jaloers op u!! Jij in Ghana, bangelijk! Sorry dak hier drvoor nog nooit n berichtje heb gepost. Maar heb alles hier wel al regelmatig gecheckt ze! Omai sillie, kga MISSCHIEN volgend jaar naar Argentinië (helemaal ngo niet zeker ze)
    Bn echt blij da je gastfamilie toch beter is dn je int begin dacht.
    Ah ja, moet jij ook zo'n belachelijk school-uniformke dragen! Laat me iets weten asjeblief :D Wnt dn voel ik mij toch al ff ietske beter ;), sjansaar!
    En valt het nieuwe amerikaanse meisje wat mee, hoop vn wel!

    Meid, nog één ding! Geniet hier echt van want das iets uniek! hopelijk amuseer je je heel het jaar door! Gun het u volkomen!!

    X
    Gitte

  • 14 Oktober 2006 - 17:56

    Sofie-ook In Ghana!:

    Heela!! Zo te hore gaat alles heel goed daar bij u! Ik woon dus in een keiklein dorpje waar totaal niets te beleven valt en geen internetcafe te bespeuren. Maar nu met die staking zit ik in accra, we hebben hier ook een huis, en hier valt toch wel wat meer te beleven zelle! Die Malt waar je het over hebt, de eerste keer toen ik dat dronk, bah vond da echt vies, maar nu valt t beter en beter mee :p Ale kmoet door, tijd is op - Amuseer je nog zo super als mij en tot snel! Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

ik ga een jaar met AFS naar het buitenland! en wel naar Ghana! jeuhj! en dan kom je daar in een gastgezin terecht en dergelijke! een onvergetelijke tijd gaat dat worden! xx

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 41346

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: