hihi - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Silke Geerts - WaarBenJij.nu hihi - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Silke Geerts - WaarBenJij.nu

hihi

Door: Silkeuh

Blijf op de hoogte en volg Silke

11 September 2006 | Ghana, Sunyani

hooi iedereen,

het is hier leuk en vooral warm... ben al supper hard gebruind!! vooral de armen dan...

met mijn gastfamilie heb ik niet zo'n goede band... als ik niet in mijn gastgezin ben ik gelukkig... maar ik wil niet veranderen want hier hebben ze luxe enzo en dat vind ik wel belangrijker! ;-)

maar ik amuseer me wel met annie, een meisje van de usa met wie ik supper goed overeen kom! echt een supper schatje!

je mag mij altijd telefoneren op mijn thuisnummer die ik niet uit mijn hoofd ken, maar mijn mama heeft die (0476890031) en zij gebruikt telefoonkaartjes iets van africa ofzoiets en die kosten 5 euro en daar kan je een uur met bellen... ik ben altijd thuis (of toch bijna altijd) rond 9h hier, dus das nu nog 11 uur savonds daar, maar als het uurverzet is, is dat dan 22h bij jullie he...

volgend weekend ga ik naar kumasi met annie, mijn gastzus bezoeken, die woont daar. ik heb ook een zus in cyprus en een zus in londen :-D best grappig...

ik heb ook ontdekt dat mijn gastvader een paleis heeft in berekum een dorp verderop... maar hij woont daar niet omdat hij veel businesses heeft hier in sunyani dus dan is dat moeilijker... maar ik hoop dat hij mij op een dag daar es mee naartoeneemt...

5 minuten wandelen van mijn huis is een hotel, voor de ghanezen erg duur, maar voor ons valt het wel mee... je kan er zwemmen en pizza eten!!! ik ben er al 3 keer geweest echt zalig...

smorgens heb ik het altijd moeilijk... elke dag gaat eigenlijk van slecht naar heeeeel goed... smorgens wil ik altijd naar huis maar tegen de avond ben ik blij dat ik hier ben!!

ik hoop dat ik snel naar school kan gaan want ik verveel me hier echt nu... adu, de contactpersoon van mij en annie is heel tof... hij neemt ons wel naar plaatsen... maar dien heeft ook niet altijd tijd...
hij wil ons niet alleen naar kumasi laten gaan (mijn gastzus gaat ons daar opwachen) maar we krijgen die toestemming wel :-D haha

het eten geraak ik maar niet gewoon... ben al afgevallen en heb elke morgen suuuuuuuuper veel maagpijn!!

mijn gastzus die jonger is dan mij, kom ik helemaal niet met overeen.. die commandeert me altijd, maar ik laat me niet doen ;). dan heb ik nog een broer die nooit thuis is, een gehandicapte broer die mij zooooooooo hard irriteert! wooooow als ik dit 10 maanden moet volhouden! en nog twee oudere zussen die wel tof zijn


vandaag mijn verjaardag en heb een hele dag int hotel gezeten... fitness gedaan, gezwommen, pizza gegeten, ijsjes gegeten! zalig gewoon.. dus de mensen die naar ghana willen komen, het eisbett hotel is echt goed!!! haha

ikga jullie laten mensjes xx

dikke zoenen en hou van jullie allemaal xxx

  • 11 September 2006 - 16:56

    Jasper:

    hej sil,
    das wel minder da u gastgezin ni leuk is, kzou toch zegge maak er het beste van!!, en jah gelukkige verjaardag e ;)!! X X X. jij kan nu veel vertellen, maar ik heb niet echt veel te vertellen, behalve da het school moeilijk is en jah toch wel saai :).

    groetjes jasper ( van u oud scholeke ;) )

  • 11 September 2006 - 18:24

    Emilie-yaa Owusua!:

    Heey silke! Ik ben emilie, een meisje uit Noa, dat vorig jaar naar ghana is gegaan, ik zat in kumasi, niet zo ver van jou dus! Ik wilde maar even zeggen dat je mama maar eens naar www.belkraker.com moet gaan, daar staan lijsten van landen, en via de belkraker kan je dus voor 2 cent per minuut van vaste lijn in belgie naar vaste lijn in ghana bellen. Misschien is dat toch nog wat goedkoper dan de belkaartjes! Je moet het maar eens proberen. Als het niet lukt, mag je mama mij altijd contacteren. Mijn emailadres is emilie101@hotmail.com. Ik kijk zeker uit naar je verdere verslagjes. Ik heb al heimwee ;o)! Hopelijk gaat het bellen nu ook wat goedkoper verlopen. (soms is de verbinding niet altijd goed, maar dat moet je er bijnemen hé)
    Daaaag, maak er een fantastisch jaar van, en geniet!!!
    Vele zoenen, Emilie!

  • 11 September 2006 - 18:37

    Maggy En Dirk:

    Hey Silke,
    Nen gelukkige verjaardag van ons.
    Met jou charme en good looks zal binnen korte tijd iedereen daar uit je hand eten en zullen ze zien wat voor een toffe gastdochter ze in huis hebben.

  • 11 September 2006 - 18:40

    Jeroen:

    Hoi Silke!

    GELUKKIGE VERJAARDAG!!
    Deze morgend stuurde ik je hiervoor een SMS; net als vorige keer kwam het spijtig genoeg niet aan... :-(

    Ik lees dat de eerste ergernissen de kop opsteken...
    Verder valt me op dat je goed opschiet met een andere uitwisselingsstudente; prima!

    Véél plezier op school!
    Houd vooral de moed erin!

    Zoen van je AFS peter, Jeroen

  • 11 September 2006 - 20:47

    Tante Ria:

    Hey Silke, Vooreerts nog een extra verjaardagswens van mij hé!Je hebt al heel wat te vertellen!
    Schrijf het maar allemaal van je af hoor, zowel de prettige als minder prettige dingen! Als je binnenkort naar school kan, zal het weer wel allemaal anders gaan!Ik duim alvast voor een snelle verbetering van de band met je gastgezin. Geniet ondertussen zoveel mogelijk met je amerikaanse reisgenoot hé!
    Dikke kus en groetjes Tante Ria en Nonkel Jan

  • 14 September 2006 - 18:20

    Yentl:

    dag silke meid,
    ooo, maak er maar het beste van he!!
    nog nen hele gelukkige verjaardag!
    kvind het wel erg dat je niet zo'n goed gastgezin hebt, maar mss wnn de school begint dat het fijner wordt, dan ga je niet zo vaak thuis zijn en mss lukt het dan..
    ik hoop het echt!
    ik volg je verhaal op de voet hoor!!
    dikke zoen Yentlman
    aka sandyyyy :d
    doe de groetjes aan annie!k heb al heel veel over haar (en u vooral) gehoord van anneleen..
    amuseer je nog goed,en tot de volgende he sil..

  • 15 September 2006 - 10:40

    Aleidis:

    hoi silke je hebt al het een en het ander meegemaakt spijtig dat de band met je gastgezin niet zo goed is maar ik hoop dat dat met de tijd wel veranderd als ze je beter kennen zullen ze wel bijdraaien. Dan zien ze misschien die toffe spontane meid wel. Tof dat je een amerikaans meisje hebt ontmoet waar het wel mee klikt.Onze Yves verschoot ervan dat je zelfs in Ghana pizza kon eten, en Melissa vroeg is dat duur om naar Ghane te vliegen die ziet dat hotel ook wel zitten natuurlijk.Eens je naar school kan zal de tijd ook wel vlugger voorbij gaan en dan heb je iets te doen. Ik heb het adres van je site doorgegeven aan Maarten Robijns die verschoot dat je in Ghana zit maar hij zei ja silke is wel avontuurlijk aangelegd hé.Maarten doet zijn stage in het rusthuis verbert-verrijdt.Nog de groetjes uit Schoten en tot de volgende mail. P.S We hebben je proberen te bereiken op je gsm op je verjaardag maar dat lukte niet dus alsnog een gelukkige verjaardag beter laat dan nooit.

  • 16 September 2006 - 16:19

    Den Dré:

    silke as ek et dus goe begrijp zit gij der gewoon wa de rijken tist uit te hange in plaats van u bezig te houde me die arme negertjes die da gene nagel hebbe om aan hun gat te krabbe: conclusie silke is nen dikken toerist :p

    swat amuseerd u daar é

    kusjes XXX

  • 16 September 2006 - 16:21

    Den Dré:

    amai ja bekan vergete gij zijt jarig geweest, veel dure cadeaukes gekrege van uw gastgezin????
    gefeliciteerd é kusjes XXX

  • 16 September 2006 - 16:21

    Den Dré:

    amai ja bekan vergete gij zijt jarig geweest, veel dure cadeaukes gekrege van uw gastgezin????
    gefeliciteerd é kusjes XXX

  • 17 September 2006 - 18:21

    SONJAAAH!:

    heeeeeeej suzie, alles goed met jou?? hoe was je weekendje bij je zus? hihi, ben gistere op nationale startdag geweest met de chiro en twas supper grappig, yentl is door hare stoel gezakt :) euhm voor derest zwaar gefeest en schraal gedaan op de zeedijk! zeker iets waar wij volgend jaar naar toe moeten! voor derest is alles hier rustig... nog 3 daagjes vakantie en de dees begint :( Ben dan nog te weten gekomen dat ik ook in november examens heb en in april (nu hoop ik wel voor de paasvakantie of ik heb een probleempje...) dus steun is altijd welkom tijdens die periodes HIHI!
    je hebt nog de groetjes van mijn broer en zus en van mijn make en pake..
    ooh en ik heb supper belangrijk nieuws: ANNEMIE is zwanger van nen tweeling :o dus wij mogen al meter worden nu zoeken ze nog twee peters... maar vermits annemie den dré en den dennis goe kent denkik dat de keuze snel gemaakt is! allé da zegt ze toch he! ik laat je nog wel het fijne ervan weten..
    soit ik ga je laten, amuseer je nog supper goed en ik bel deze week wel is :)
    zoen meloen x MIS JE!
    SONJAAAAAAAAAAH!

  • 18 September 2006 - 08:35

    Joris:

    Lap zeg, mijn ex-aspietje zit in Ghana en ik ben nog ni verder geraakt dan Spanje. Ben kijk jaloers (begin al groen uit te slaan :) )
    Je zult je draai daar wel vinden. En ivm dat eten, tegen dat je terug naar huis komt, smaakt die spaghetti van den Trol des te beter :)
    Nog heel veel plezier daar...

    plakkerd

  • 18 September 2006 - 15:56

    May:

    Hey silke
    alles cva met u meisie?met mij ist cva. Twas ffkes om te laten weten dak u zeker ni ben vergeten. Kheb gezien dat ge het al moeilijk hebt gehad. Komaan e meisie, volhoude!!!Ah ja,Happy B-day nog e!Amuseert u nog en laat u ni doen e.

    Dada

    Dikke zoen
    xxx May xxx

  • 20 September 2006 - 11:56

    Yentl:

    aarrgghh, anneleen da van da stoelvallen ging vergeten worden ^o)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

ik ga een jaar met AFS naar het buitenland! en wel naar Ghana! jeuhj! en dan kom je daar in een gastgezin terecht en dergelijke! een onvergetelijke tijd gaat dat worden! xx

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 41344

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: