aaaaaah fantastisch - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Silke Geerts - WaarBenJij.nu aaaaaah fantastisch - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Silke Geerts - WaarBenJij.nu

aaaaaah fantastisch

Door: Afia Silke

Blijf op de hoogte en volg Silke

14 Januari 2007 | Ghana, Sunyani

het is zondag nu... 11.19h... net terug van de kerk en ik voel me geweldig goed

gisteren ben ik niet buiten mijn kamer gegaan... enkel in de avond voor de telefoon van mijn zus te beantwoorden... ik was heel ziek...
vanmorgen ging mijn wekker af om 4.30h. ik had plotseling heel veel energie... het was nog altijd pikdonker! ik wandelde uit mijn kamer en hoorde mijn broer praying. ik wandelde naar de achtertuin... nam de grote pot van de drie stenen die in een driehoek staan en begon het vuur aan te maken... ik vulde de pot met koud koud koud water... en plaatste het op het vuur... ik ging naar binnen, de keuken en plaatste een kleine pot met water op het gasvuur... ik nam de broom en begon de grote hal... mijn kamer... de badhuis... de vegen... ondertussen was het 5.15h. ik checkte het water op het gasvuur. JES was aant koken... opende de ijskast. NOOOW GEEN THEEZAKJES MEER. ik liep naar mijn kamer en deed een broek en warme trui aan. opende de gate en wandelde naar de roadside to buy teabag. ik kwam terug in huis en removed my clothes and deed mijn ntumah aan (eigenlijk een groot laken datje rondbind). ik maakte mijn thee... hmmmmm verschrikkelijk goed in mijn keel die pijn doet.. de water op het vuur was warm en ik nam mijn bad... ondertussen 6h aaaah bijna te laat voor biblestudies... ok ik opende mijn zus haar kamer en riep dat ik naar de kerk ging... ik verliet het huis en ik zat in de kerk om 6.30h... juist optijd... het was verschrikkelijk koud deze morgend.

de pastoor begon te preken. zoals elke zondag is iedereen muisstil en helemaal in de ban van de woorden van pastor Adu Kyeremeh. vandaag ging het over de mens. we moeten stoppen met ons eigen te zien als minderwaardig. elke mens is speciaal en moet weten dat ze speciaal zijn. wij zijn allen gecreert door dezelfde maker. wij leven allen in dezelfde wereld. JE MOET GELUKKIG ZIJN DAT JE HIER BENT.
ah het was powerful today

weet je... ghanese mensen hier zijn altijd gelukkig. die denken niet aan de dingen dat ze WILLEN hebben maar zijn blij met de kleine dingen die ze hebben. mensen zijn hier van het gedacht dat: als ik iets NODIG heb in mijn leven om te overleven... dan zal God wel een manier vinden om dat ding aan mij te bezorgen.

een fantastische manier van leven...

ik ben zo verschrikkelijk blij dat ik hier ben... ik kan niet geloven dat het jaar al halverwegen is... langs ene kant ben ik superongeduldig om terug naar belgenland te gaan en iedereen terug te zien... maar langs de andere kant kan ik mij niet inbeelden in belgie... ik zie mijzelf niet op de meir lopen en winkels binnnestappen. ik zie mijzelf niet in een bad vol met warm water en schuim zitten. ik zie mijzelf niet in den delhaize stappen... wow da ga nog wa worden...


vandaag na de kerk had ik een gesprek met een elder from church. hij zei me dat hij gisterenavond aant nadenken was...
"ik zal nog zoveel dingen doen in de komende jaren... maar wat heb ik vandaag gedaan? ik zal zoveel dingen geven aan mensen... maar wat heb ik vandaag gegeven? ik zal zoveel mensen moed toespreken... maar bij wie heb ik dat vandaag gedaan?" het heeft mij wel nbeetje geraakt...


ik moet gaan nu... ik ga mij klaarmaken om naar accra te vertrekken... xxx dikke zoenen


YOU ARE MY AFRICAN QUEEN
THE GIRL OF MY DREAMS
YOU TAKE ME WHERE I HAVE NEVER BEEN
YOU MAKE MY HEART GOES TINGELINGELING


OOOOH


YOU ARE MY AFRICAN QUEEN
THE GIRL OF MY DREAMS
YOU REMIND ME OF A THING
AND THAT IS THE AFRICAN BEAUTY


xxx AFIA

  • 14 Januari 2007 - 21:38

    Bart:

    Yes als eerste reageer ik:p. amai silke tis daar precies wel zaaaaaaaaaaaaaalig, khoor da ge u kei goe amuzeert:d. Tja hier amuzeer ik mij ook ze, aleja nu een beetje minder omda ik exaams heb, maarja da ga ook wel voorbij. Amai en gij die nog graag naar de kerk gaat, wie had dat ooit nog gedacht:p, maarja tzal daar dan wel helemaal anders zijn dan die saaie gebouwen hier (of mag ik da ni zeggen:p). Alle ik ga u laten; khoop da ge u nog bangelijk goe amuzeerd.

    aja een super gelukkig nieuwjaar hé!!!:p

    groetjes

    xx

    Bart

  • 18 Januari 2007 - 10:57

    Sonjaha :

    heeej silliebillie!
    alles oke ginder? hoe was je trip naar accra?
    heb vandaag eerste examen gedaan en twas goe :) jeej!
    aaah nog 2 maand en 13 dagen :o tgaat echt zoooo snel! whiii, maar ni snel genoeg!
    khoop dak u nog is hoor een van de dagen he!
    zoeen meloen op je smoelderken! groetjes van heel de familie!
    ps: vergeet mijn verjaardag niet he ;) hihi!
    xxxxxxxxxxxxxxxxx
    sonja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

ik ga een jaar met AFS naar het buitenland! en wel naar Ghana! jeuhj! en dan kom je daar in een gastgezin terecht en dergelijke! een onvergetelijke tijd gaat dat worden! xx

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 41351

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: